CASE STUDY
Badanie satysfakcji – sondaż z klientami franczyzowej sieci marketów budowlanych
O PROJEKCIE
Celem projektu było zbadanie zadowolenia klientów konkretnych sklepów budowlanych. Sondaż z klientami wychodzącymi ze wskazanych przed klienta sklepów zrealizowaliśmy w dwóch falach w 2021 roku
CSI (CUSTOMER SATISFACTION INDEX): ocena zadowolenia
Ocena zadowolenia z poszczególnych aspektów funkcjonowania sklepu, np.: różnorodność asortymentu, porządek w sklepie, informacje o cenach na półkach, pomoc personelu, sprawność obsługi przy kasach, atmosfera w sklepie, itp.
NPS – pomiar lojalności klientów
17 000
ANKIET
ok. 170
SKLEPÓW
2 miesiące
PRACY ANKIETERÓW
NASZE ZADANIA W PROJEKCIE:
- 1. Współraca z klientem nad kwestionariuszem
- 2. Konsultacja w sprawie sposobu realizacji badania celem uzyskania odpowiedzi na postawione pytania badawcze
- 3. Przygotowanie materiałów dla ankieterów
- 4. Rozdział próby na konkretne lokalizacje
- 5. Przygotowanie elektronicznej wersji kwestionariusza- skryptu działającego on-line
- 6. Praca nad przeglądaką danych dla klienta
- 7. Nadzór nad poprawnością każdego etapu poprzez double-check
- 8. Nawiązanie kontaktu z osobami decyzyjnymi w badanych sklepach
- 9. Przeprowadzenie wywiadów w terenie
- 10. Bieżąca kontrola przebiegu realizacji badania, w tym kontrola jakości pracy ankieterów
- 11. Przygotowanie danych w formacie wybranym przez klienta .xls, .sav (SPSS)
W PROJEKCIE ZASTOSOWALIŚMY
- 1. technologię kontroli pracy ankieterów minimalizującą ryzyko pomyłek ankierskich – skrypt uruchamiał się w momencie, gdy ankieter znajdował się w odległości nie większej niż 300m od sklepu
- 2. spersonalizowaną przeglądarkę dla klienta, tak by miał dostęp do przyjaznych w formie danych
CYTAT ANKIETERA:
„Praca w warunkach pandemicznych wymagała ode mnie dobrej organizacji, ludzie jak zwykle się spieszą, a maseczki nie ułatwiają kontaktu. Na szczęście obsługa sklepów serdecznie mnie podjęła, wskazała najlepszy punkt, w którym mogę przeprowadzać z klientami wychodzącymi wywiady, a dostępny na komórce skrypt on-line działał bez zarzutów”
Basia, ankieterka