CASE STUDY
Badanie jakościowe etnograficzne z 7-dniowym dzienniczkiem
O PROJEKCIE
Celem projektu było poznanie zwyczajów użytkowania produktu spożywczego codziennego użytku. Wywiady entograficzne – w domach respondentów – poprzedzone były wypełnieniem interaktywnego dzienniczka on-line, na nowoczesnej platformie Fly Blog. Respondenci mieli do wykonania szereg zadań, od robienia zdjęć i wrzucania ich na platfrmę, po przygotowanie posiłków z użyciem badanego produktu i opisywanie ich. W kolejnym etapie, badacz pojawiał się w domu respondenta i przeprowadzał dłuższą rozmowę.
12 badanych
7 dni aktywności na platformie
NASZE ZADANIA W PROJEKCIE:
- 1. Rekrutacja respondentów wg konkretnych kryteriów doboru
- 2. Koordynacja logistyczna badania
- 3. Przygotowanie zadań na platformie FlyBlog
- 4. Kontrola działań respondentów na platformie, aktywizowanie
- 5. Wypłata wynagrodzeń respondentom oraz wszystkie związane z tym formalności
- 6. Przygotowanie danych z dzienniczka
CYTAT RESPONDENTA:
„Pierwszy raz brałam udział w badaniu rynku i nie wiedziałam że mają one tak ciekawą formę i tyle wartościowych informacji, jak się okazało, mogę dostarczyć, opowiadając o tym np.jak gotuję, przygotowuję posiłki. Zadania na platformie robiliśmy czasem całą rodziną, mieliśmy niezłą zabawę przy niektórych, a rozmowa z moderatorem była przemiłym spotkaniem przy kawie. Bardzo chętnie wezmę udział w kolejnym badaniu”
Alicja, respondentka